Fotoğrafsız Tarifler Serisi #19 Balkabağı Crumble

Merhaba. Bu aralar sağlıklı tarifler deniyorum bir sürü. Şekersiz, yağsız, unsuz kurabiyeler, az şekerli unsuz brownieler falan.Bugün de pekmezle balkabağının mükemmel uyumunu paylaşacağım sizinle.

Crumble aslında ufalanmış ya da kırıntı anlamına geliyor. Orjinal adı bu olduğu için yazdım yani:) Hamurun kıvamı da pütürlü ve yumuşak. Elde ufalayıp malzemenin üzerine dökülen hamurların gelişi güzel dizilişine bakarak belki pay da denilebilir. Tarife geçmeden önce eğer elmalısını merak ederseniz buradan bakabilirsiniz. :)

BALKABAKLI PEKMEZLİ CRUMBLE

MALZEMELER:
6 dilim balkabağı(küp küp doğranmış)
1/2 su bardağı kuru üzüm
3- 4 tane karanfil
1 çubuk tarçın
60 gr. hindistan cevizi
60 gr. fındık/badem/ceviz tozu(hangisi varsa)
1/2 su bardağı su
1 su bardağı esmer şeker
1 su bardağı un
100gr. küp küp doğranmış soğuk tereyağı
6 yemek kaşığı pekmez
1 adet muz
Yarım limon suyu

YAPILIŞI:
Küp küp doğranmış balkabaklarını tencereye dizin. Karanfil ve çubuk tarçını ekleyin. Üzerine yarım bardak suyunu ve limon suyunu koyun. 20 dk. sonra kuru üzümleri ekleyin. Ortalama 30dk. (yumuşayana kadar) pişirin. (şekersiz)
Hamuru için;
Tereyağ, şeker, un, fındık ve hindistan cevizini rondoda hamur olana kadar çekin:) Bu kadar kolay. Kaseye alıp elinizle çok da yoğurmadan birleştirip hamur haline getirin.

Kabaklar pişince cam fırın kabına aktarın. Kabın tamamını kaplayın. Karanfilleri ve tarçını çıkarın. Üzerine ince ince muz dilimleyin. Pekmezi muzların üzerine gezdirin. Her tarafa eşit dağıldığından emin olun. Ilınınca üzerine yaptığınız hamurdan küçük parçalar koparıp elinizle ufalayın. Tepsinin üzerini tamamen kaplayın. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 15 dk üzeri kızarana kadar pişirin. Sonra sıcaklığı sadece aşağıdan vererek 10 dk daha pişirin. Ilıkken servis yapın.

Hamur kıyır kıyır tam da ağzınızda dağılacak kıvamda miss gibi tereyağ kokulu olacak;) Yanına da 1 top dondurmayla üzerine tahin gezdirirseniz tadından yenmez;)

Afiyet olsunnn;)

Yorumlar

  1. Bu aralar ben de balkabağına sardım.
    Ben tatlı olarak değil, fırında pişirerek tüketiyorum ama
    Patatesle birlikte nefis bir ikili oluyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç tuzlu olarak yemedim:/ balkabağı çorbası tarifi buldum geçen gün onu denemek istiyorum:) patatesle üzerine yağ sürüp mü veriyorsun fırına?????? yoksa bildiğimiz türlü gibi mi? bide haşlamadan fırına atınca pişer mi bilemedim. bazıları çok sert oluyor.

      Sil
    2. Evet çok az yağ ekliyorum, bol da baharat
      Biraz uzun sürüyor ama nefis oluyor.
      Ben haşlamadan koydum ama dilersen öncesinde biraz haşlayabilirsin tabii

      Leziz bir geri dönüş yazısı olmuş hmmmmmm :p

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar