Fotoğrafsız Tarifler Serisi#16 Tereyağlı Pilav

 Geçen gün istek geldi pilav tarifi yazmam için. Aklıma gelmişken yazayım da unutulmasın. Benimki klasik tarif. Anneannem usulü yapıyorum. Her seferinde tane tane oluyor. Ben de birkaç püf noktası yazayım bari tariften önce:

- Tane tane pilav dediğin baldo pirincinden yapılır. Kırık pirinçten pilav olmaz. Ancak dolmaya konur. O da su emip çatlamasın diye.
- Tavuk suyuna pilav yapacaksanız tereyağı koymayın. Soğuyunca yağ donuyor falan hiç sevmiyorum:/
- Pirinci mutlaka şeffaf renk olana kadar kavurun. Yıkadıktan sonra emdiği sudan arınır. Pilavınız tane tane olur.
- Ben pirinci suda bekletmiyorum. İyice yıkıyorum. Suyunu süzmesi için süzgeçte 10dk. bekletiyorum.
- Yayvan tencerede pişirirseniz daha iyi sonuç alırsınız.

Malzemeler:
1 su bardağı baldo pirinç
1,5 su bardağı kaynar su
1 tatlı kaşığı tuz
3 çorba kaşığı kahvaltılık tereyağı

Yapılışı:
Tereyağını tencerede eritin. Suyu kaynatın. Yıkanmış, süzülmüş pirinci tencereye alın. Orta ateşte rengi şeffaf olana kadar kavurun. Suyunu gezdirerek ekleyin. Tuzunu koyduktan sonra kapağı sıkıca kapatın altını kısın. 20 dk. sonra pilav göz göz olunca kaşıkla dibine bakın. Hala dibinde su varsa çekmesini bekleyin. Suyu çekince tadına bakın. Sertse çok az sıcak su ekleyin. Pişmişse üzerine havlu kağıt gerip kapağı sıkıca kapatın. 15 dk. demlenmeye bırakın. Demlenince havluyu kaldırıp tahta kaşıkla alt üst edin. Servise hazır.

Yanına karnıyarıkla ne güzel gider;)) Mevsimi bitmeden onu da yazarım bi gün;) Afiyet olsunn;))))))

Yorumlar

Popüler Yayınlar