Cilt Bakımıyla İlgili Asla Yapılmayacaklar / Ders Aldıklarım / Önerilerim

Akne tedavisi sürecinden sonra cildimin değerini kesinlikle çok daha iyi anladım. Bundan böyle sırf fiyatı daha ucuz diye işime kısa vadede yarar gibi görünüp, uzun vadede zarar vereceğini düşündüğüm, içeriğinde cilde zararlı maddeler bulunduran( talc, paraben, alkol vs.) ürünlerden uzak durmaya karar verdim. Buna da özellikle cilt bakım ürünlerimden başladım. Sırada göz ürünlerim ve ten makyajı ürünlerim var.

Dermokozmetik ürünlerin acil müdahale ve cilt normale döndükten sonra kullanılacak çeşitleri olduğunu öğrendim. Sırf bir dönem cildime iyi geldi diye kutu kutu aynı üründen almanın bir manası olmadığını ve cildi sürekli "müdahale" ürünleriyle alıştırmanın, gelecek başka bir atakta daha zor "normale" döneceğini doktorumdan öğrendim. İlk adım temizleyicimi değiştirmek oldu. Daha önceleri nemlendirme adımını "cildim nasıl olsa yağlı" diyerek atlamanın aslında cildime yaptığım en büyük kötülük olduğunu farkettim. Hemen gidip cilt tipime uygun, yağlandırmayan, derinlemesine nem veren ama komedon ya da sivilce oluşumunu tetiklemeyen ürünler seçtim. Ürün almadan önce hassas cildimi düşünerek tester istemeye başladım. Verilmediğinde de ürünü geri alma garantisi istedim. Bunları yapmayan yerlerden alışveriş yapmayı bıraktım. Kaliteli cilt bakım ürünleri gerçekten pahalı ve kimse parasını sokağa atmak istemez. İnsanın cildine yaramayacak bir ürünü satın almaması için denemesi gerekir. Çalışanların testerları kendilerine saklamaları kadar anlamsız bir şey göremiyorum. Böyle durumlarla karşılaştığımda ise tepkim gerçekten sert oluyor artık.

Naçizane önerilerim;

Yetkili bayiilerden ve büyük eczanelerden alışveriş yapın. Ürünü değiştirmeniz gerektiğinde ya da herhangi bir alerjik reaksiyona sebep verirse, aldığınız yerle kontak kurun. Mutlaka şikayetinizin firmaya iletildiğinden emin olun.
Ürün almadan önce son kullanma tarihini kontrol etmeyi sakın unutmayın. 
Herhangi birinin önerdiği ürünü almadan önce mutlaka araştırın. 
Kullanıcı yorumlarına, İÇERİĞİNE ve cilt tipinize uygun olup olmadığına çok dikkat edin. Unutmayın, herkesin cilt tipi kendine özeldir. Cildinizin ihtiyaçlarını doğru belirlemeye çalışın.
Hassas cilde sahip olanlar içeriğinde alkol, parfüm vs. bulunan ürünleri almamalılar.
Buluğ çağındakilere makyaj yapmalarını önermem. Sivilce varsa bile üzeri örtülerek saklamaya çalışılmamalı, cilt doktoruna görünüp bilinçlenilmeli diye düşünüyorum. 
Fondöten sürmek, cilde kalıp gibi yedirmeye çalışmak değildir. Sadece kusurları kapatmak ve cilt tonunu nötrlemek içindir. Abartısı kimseyi olduğundan daha güzel göstermez. "Yok gibi" makyaj yapabilmek için insanlar tek seferde dünya kadar ürün kullanıyorlar. Doğal görünmeyi tercih edin.


Asla yapılmaması gerekenler;

MAKYAJLA ASLA UYUMAYIN!!!
Cildinizi iyice temizlediğinizden emin olun.
Makyaj malzemelerinizi/ fırçalarınızı herkesle paylaşmayın. Sık sık fırçalarınızı temizleyin.
Elinizi dezenfekte etmeden cildinize dokunmayın.
Sivilceleri/ Akneleri/ Siyah noktaları/ Komedonları tırnaklarınızla ASLA SIKMAYIN!
Her yerde cilt bakımı yaptırmayın. Cildinize uygun ürünlerin kullanıldığından ve hijyenik bir ortam yaratıldığından emin olun. 
Bol bol su için.
Kuruyemişler özellikle kavrulmuş olanlar  ve çikolata vücuttaki yağ oranını arttırır. Aniden sırtınızda veya çenenizde sivilcelenme görürseniz yemeyi kesin;)


Bu yazdıklarımı bir çoğunuz elbetteki biliyor ve dikkatle uyguluyorsunuzdur ama ben bu konuda aşırı takıntılı olduğumdan( bilmeyenler için söyleyeyim, uzun ve yorucu bir akne tedavisi süreci geçirdim.) blogumda sık sık değineceğim. Ben bilinçsizce davranarak kendime zarar vermişim ve bunun farkına çok geç vardım. Makyaj yapmaya yeni başlayanlar için de ciltleri zarar görmeden olabilecekleri kısaca anlatmak istedim. Umarım bu yazım bir işe yaramıştır.

Sormak istedikleriniz, aklınıza takılanlarla ilgili mail atabilirsiniz.
yengecbacagi@gmail.com

Sevgilerimlee...

Yorumlar

  1. Yaramaz mı kuzum benimde kullandığım bir ilaç yüzünden yüzümde bir sürü gözenek kaldı şükür kapatılıyor ama güneş yüzüme vurduğu zaman rahat edemem her şey ortaya çıkıyor :/ yazdığın her satıra katılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç değilse leke kalmamış az zararla atlatmışsın kuzum:/ sana da ders olmuştur artık iyice inceleme yapıyorsun alacaklarınla ilgili. önemli olan ders çıkarmak:) yazıyı beğenmene sevindimmm :))))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar