FOTOĞRAFSIZ TARİFLER SERİSİ #13 Havuçlu elmalı toplar eşliğinde vanilyalı puding

Uzuuun zamandır hiç tatlı pişirmediğimi farkettim ve artık zamanı gelmişti. Kalktım, süper pratik ve aşırı lezzetli bu tatlıyı yaptım. Şeker miktarlarını minimumda tuttum. Epey hafif de oldu:) İsim tuhaf farkındayım ama bugün uydurduğum bir tatlı bu. Toplamda pişirme falan dahil 20 dk sürmedi yapması. Yine fotoğraf yok. Çünkü bu sefer fotoğraflamaya çalışamadan yendi tükendi:p Bi dahakine diyorum artık.
Ben bu sefer pudingle yaptım. Ama klasik muhallebi de pişirebilirsiniz:)
Malzemeler:

4 kişilik Puding için:
Dr. Oetker Şekersiz Vanilyalı Puding
(Light değil. Marketlere yeni yeni gelmiş olması lazım. Yeni bir ürünmüş. Denemek için almıştım sevdim valla. Kontrol bende:)
4 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı toz tarçın
500 ml. süt

Havuçlu Toplar:
1 orta boy havuç rendesi
2 tane Amasya elması rendesi (Kendine has bir aroması olduğu için seçtim.)
yarım limon
2 tane kabuk tarçın
1 avuç kuru üzüm
2 çorba kaşığı toz şeker
Üzerine:
Muz dilimleri ve ceviz

Yapılışı:
Pudingi küçük bir tencerede 500 ml. sütle karıştırarak pişirin. Ilınması için kenara bırakın. Arada bir karıştırıp üzerinin kaymaklanmasını engelleyin.
Havucu ve elmaları ince rendeyle rendeleyin. Üzerine yarım limon suyunu dökün(kararmasını engellemek için).Teflon tavaya kabuk tarçınları, elmalı ve havuçlu karışımı koyun. Üzerine 2 çorba kaşığı şekeri serpin. Karıştırmadan kısık ateşte havuç suyunu bırakana kadar bekleyin. Suyunu bırakınca kuru üzümleri karışıma ekleyin. Karıştırın. Harç suyunu çekene kadar bekleyin.  (Kararmadan) Altını kapatıp soğumaya bırakın.

Soğuduktan sonra elinize ceviz büyüklüğünde harçtan alıp, top haline getirin. (İsterseniz pudra şekerine bulayabilirsiniz.) Kupların dibine harcı 4'er parça top şeklinde dizin. Üzerine ılık vanilyalı pudingi dökün. Soğuması için buzdolabında bekletin. Çıkarınca muz dilimleri ve cevizle servis edin. Yiyip de bayılmayan olursa üzülmeyin:)) Ağzının tadını bilmiyordur:)))

Afiyet olsunnnn!!

Yorumlar

Popüler Yayınlar