Cilt rutini edinme postu 3# Kullandığım ürünler

Ben ve sivilcelerim arasındaki savaş gittikçe kızıştı:)) En son şu yazımda kullandığım ürünlerin ismini yazıp bekleme süresi vermiştim kendime. Tam 1 ay doldu. Artık fikir sahibi oldum az çok. Yine de erken olabilir tabii ki ama kendim için de günlük gibi oluyor. Ne kadar sürede ne sonuç aldım vs. kolaylaşıyor:))))

Hadi başlayalım öyleyse:

1- La Roche Posay Effaclar Tonik: Şu yazımda 8 gün kullandıktan sonra bile ürünü çok sevdiğimi kelimelere sığdıramamışken ilk sırayı sevgili toniğime veriyorum. Parlama sorunum ileri boyutlarda ve yüzü çok terleyen bir insanım. Düzenli ürün kullanmaya başlayalı beri parlama sorunum çözüldü.  Özel günlerde bazen evden çıkmasam bile gün içinde parlama az da olsa oluyor. O anda yüzümü tonikliyorum rahatlıyorum. Ayna karşısından ayrılamaz olmuştum bir ara:p Onun dışında dışarıdayken parlama olmayışına seviniyorum. Toniğin dibinde 3 gün yetecek kadar ürün kaldı. İlk tamamenn bitirdiğim tonik olarak tarihe geçecek:))) (Avene in çift fazlı tonerinin dibindeki tortular kalana dek kullanmıştım. Azıcık da olsa kalmıştı.) Bu kadar çabuk bitmesinin nedeni de benim ilk başlarda gün içinde toniği tazelememdir sanırım. Tekrar alınacaklar listesinde kesinlikle. Ha unutmadan söylemeliyim mikro soyucu özelliği var bu toniğin ve sivilce izlerimi azaltma gibi bir vaadi vardı. Henüz bunları beklemek için çok mu erken bilmiyorum ama ben tonlarda öyle belirgin bir açılma görmedim. Yine de farketti tabii ki.

2- Avene Cleneance Gel: Önceden de kullandığım ürünümdü kendisi. Bir dönem bırakmıştım. Doktora gitmeden 15 gün önce tekrar başlamıştım. Toplam 45 gündür kullanıyorum. Şişesinin 1/3 ü bitmiş durumda. Çok azıcığı bile yetiyor zaten. Ürün ilk 15 günde mükemmel bekleneni yapıyor. Ama 20. günden sonra alışıyor mu bilinmez yağlandırıyor yüzümü. Daha öncede böyle olmuştu. Ben de bırakmıştım. Şimdi tekrarlayınca ara vereyim başka jeller kullanayım diyorum. Bu gece itibarıyla da La Roche Posay'in Effaclar yüz yıkama jeline başladım. Şeffaf jöle gibi. Bununda yine minik bir miktarı yüm yüze yetiyor. Çabuk köpürüyor vs. Yüzümü yıkadım ve havluyla nemini aldım. Biraz bekleyip tonikledim. Gözlüğümün burun kenarlarını çok gerildiğinden acıttığını hissettim. Hemen Bioderma Pore Refiner'ımı sürdüm. Bakalım 1 ay sonra etkileri neler olacak.

Şunu söylemeliyim ki ilaç hariç yalnız şu 2sini düzenli kullandığımdan beri yüzümde haftada 3 tane  sivilce çıkıyorsa 2 haftada 1 tane sivilce çıkmaya başladı. Ama ağrılı değil. Minicik beyaz başlı. Zaten ilacı sürünce 2 günde kuruyor. Var olanlar kurudu ve izleri kaldı sadece. Onların yok olmalarını bekliyorum şimdi. Ürünlere devam:

3- Bioderma Sebium Masque:  Hayatında hiç maske kullanmamış ve öyle karışımlar bulup, hazırlayıp orasına burasına sürmeyen biriyim. Bu benim ilk maskem ve çok temkinli yaklaştım. Zaten eskiden beri yüzümde krem olsa emilmeyince huylanır yıkarım. Zaten yüzüm terlediğinden yüzümü çok sık yıkarım. Dolayısıyla bir şey sürüp beklemek kabus gibi geliyordu bana.
Ürün bayağı pişik kremi kalınlığında oldukça yoğun bir ürün:))) Bembeyaz. Tam olarak pişik kremi formunda. Yalnız yüze çok kalın olmamak şartıyla sürülmesi gerekiyor. Fırçayla denemedim çünkü fırçayla dağılmayacak gibime geliyor. Homojen sürmek zor. O yüzden özellikle sivilceli kısımların üzerine yoğun olarak sürüyorum. 8dk. kadar bekleyip kalan 2 dk da yüzümü parmaklarımla ovalayıp iyice kurumuş maskeyi soymaya uğraşıyorum. Ufalanıyor parmakların arasından zaten. Döküldüğünde kireç gibi bi toz bırakıyor. Ama yüzden temizlendiğinde verdiği o yumuşacık bebeksi his bambaşka bir şey. BA-YIL-DIM! Haftada 1 geceleri yıkanmış toniklenmemiş cildime kuruyken sürüyorum. Yağlı cildiniz varsa seveceksiniz:))) Deneyin bence:) Doktorumun diğer alternatifi ise DDF'nin sülfür maskesiydi. Hiç bir yerde bulamadım. Arasındaki farkı çok merak ediyorum.

Bu arada doktoruma ipek kese yapıp yapamayacağımı sordum. Kitlesel akne oluşumum olduğunda cilt altında yaymaktan başka bir şey olmayacağını söyledi. Peeling de önermedi. Sanırım akne oluşumu durunca bir uğrayıp sormam gerekli tekrardan. Lekeler için başka bir yol gelmiyor aklıma çünkü:/

4- Bioderma Sebium Pore Refiner:  Ürünün çok sayıda seveni var araştırdığım kadarıyla. Makyaj bazı olarak tercih edenler de hayli fazla. Ben yüzümün aşırı  gerildiği zamanlar hariç kullanmadım diyebilirim. Yapısı çok hafif aslında su gibi diyebilirim. Ama dediğim gibi ben cildime krem sürmekten hoşlanmayan bir insanım. Çok düzenli kullanmadığımdan da gözeneklerime faydası var mı bilemeyeceğim:))) 1 defa makyaj bazı olarak kullandım. Parlama yapmadığı için sevdim diyebilirim. Ama bana sadece gece kullanmam söylendi. Gündüz için spf li bir Avene nemlendirici aldım. O da parlattığı için kullanmayı düşünmüyorum en azından kış geçene kadar:))))))


Bunların dışında makyaj temizlemek için  Bioderma Sensibio H2O kullanıyorum. 2. Şişeye geçtim 45.günde. Dermokozmetikler bunlar. Bir de medikal ilaçlarım var 2 adet.

1.si Clindoxyl. Güzel bir kurutucu. Geceleri tonik kuruduktan sonra sivilce ve şişmiş siyah noktalarım üzerine sürüyorum. Tüpün yarısı bitti. Önceden de kullanmıştım. Memnunum. Sürdükten 5dk. sonra Pore Refiner'ı sürmemi söylemişti doktorum. Ben ancak çok gerginlik hissedersem sivilcelerin üzerine sürüyorum. Burnum ve alnımın birleşim noktasına, yanak kenarlarıma ve dudağımın üzerine sürüyorum.
2. si de Aksil 5. Bendeki renkli olanı. Cilt rengime yakın bir tonda olduğundan gündüz concealer yerine kullanıyorum:)))) Sadece sivilceler üzerine minicik sürüp çok dağıtmıyorum. Üzerine bazen mineral fondöten sürdüğüm oluyor ama sürmesem daha iyi tabii:/ Beyaz tenlilerde biraz koyu durabilir. Güzel kurutuyor kesinlikle. Ama sanki ilk 10 günde daha çok etkisini görmüştüm:/ Bir de beyaz renkli olanı varmış. Sadece gece kullanılıyormuş. Onu kullanmadığımdan bilemiyorum.


Umarım yararlı olur bu yazı. Almayı düşündüğünüz ürünler arasındalarsa eğer, cildiniz yağlıya dönük karmaysa ve parlama sorunlarınız varsa tavsiye ederim.



Yorumlar

  1. Canım hepsini okudum oldukca akıcı açıklamalı yazmışsın faydalı bilgiler olmuş,almayı düşüneceklerin aklındaki her soruyu yanıtlamışsın :)
    İnşallah bunca paralar verip aldığımız ürünlerimizle cildimiz bebeksi kıvama gelir birgün diimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy inşallahhh:/ ben antibiyotik tedavisinin son küründeyim bakalım. kontrole gideceğim. roaccutane'dan kurtuluşum yok büyük ihtimalle :/ gelişmeleri yine yazarım.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar