ERASMUS NOTLARI: ELVEDAA Alamanyaa!

Benim meşhurrr Erasmusum tekrar hortlayıp gündemin tepesine oturdu.
Benim ilgisiz ötesi okulumun güzide hocaları nasıl olduysa beni göndermek için seferber oldular... O kadar üzüntü kaçtı stresi derken şu an hala bir umut var.. Şöyleki; nasıl olduysa 4. sınıfın 2. dönemi de öğrenci değişimi yapılıyormuş.
Mimarlık bölümlerini bilen bilir 8. yarıyıl dedin mi akan sular durur... Diploma Projesi adı verilen bir ömür tüketici evreye girilir. Bu evre planlama, raporlama ve sunum olarak 3 bölümde incelenir. Hele maket kısmı var ki ben ona hiç girmiyorum. Genelde çoğu öğrenci maketçilere "PROJEYİ" 1AY önceden verip yalvar yakar, bin türlü pazarlıkla hazır yaptırır. Mantık çok basit: çizimleri yetiştirdim de maketi kaldı...Pehpehpeh... "Parasıyla değil mi arkadaş;/" deyip bu yükü omzundan atmanın gazıyla uykusuz 1ay geçer gider...
Sunum aşaması apayrı bir organizasyon efendim. Bi kere en azzz 20 kişilik bir jüri oluşturulur. Buna okulun gelmiş geçmiş tüm bölüm hocalarının yanı sıra misafir hoca çağrıldığı da olur. Ayaklı askılara ya da müsait bir duvara 20en başlayıp sayısı 35lere varan paftalar çarşaf  çarşaf asılmak suretiyle hain jürinin karşısına geçilir.

Uykusuz gecelerin göz altlarındaki kaçınılmaz etkisi doğal gotik mor halkaları kapatacak bir kapatıcınız varsa büyük ihtimal Bülent Ersoy'un günlük haline benzemeniz kaçınılmaz olacaktır:p Üstünüzde, bayansanız, döpiyes ve ağırbaşlı orta ökçeli bir ayakkabı ile kıvrana kıvrana haziran ayının en sıcak günlerinden birinde sunuma başlarsınız. 2 ihtimal var: projeniz boktan ama jüri süründürecek... projeniz ortalama jüri süründürecek:)Şanslıysanız boktan projeniz varsa 1 2 aşağılamayla 15 dkda kaldığınız belli olur:) Yok bedeviliğin dibine vurduysanız 45 dk boyunca bölüm başkanınız tarafından aşağılanacaksınız. Proje iyi kesin geçer diye bakılsa bile 45 dk süründürmeden bırakmazlar efem.

Bi defa astığınız pafta sayısı 50 olsa bile hangisini ne sırayla astığınızı bileceksiniz. Adam kalkar, sana en uzak paftadaki mikroskopik bir hatayı görüp, uluorta "Bu ne rezalett!!diye sorarsa apışıp kalma lüksü yok. Bu olay  sen sunumuna başladığının 5. dakikası da olabilir, 28.dakikası da. Hangi ana denk gelirse gelsin sen o paftayı anlatmaya başlamış olmayacaksın yüksek ihtimalle:)Alakasız bişiden bahsederken gelebilecek her soruyu isterik olmayan bir ses tonuyla savuşturmalısınız. Sakinlik ve içsel dinginliğin %100 olduğu rolünü iyi oynarsanız canları sıkılır salarlar zaten. Proje ortanın altında bile olsa geçme ihtimaliniz olur:) Tecrübeyle sabittir.

Ha,  "bunu niye anlattın bize ne?" diyen bi kıl kesin çıkacaktır:) Ben taaa Alamanyalar'a gidip tek başıma, hiç bi hocayı tanımadan bu jüri ve en korkutucusu maket olayına dalarsam kesin kafayı yerim. Dönem projelerimde bile teslim haftasına 1ay kala çıldırıp ağladığım çok olmuştur.Oralarda tek başıma düşünemedim kendimi:/ Erasmusluyum diye bitirme projemde çook zor bir Alman hocanın insaflı davranması. Büyük risk. Ben gezmeye diye gitsem, okula haftada 2 uğrasam dandik bişe çıkarsam, şansım da yaver gitti oldu da fena olmayan notla geçsem bile iş ararken sorarlar adamaaa: "Göster bakiim portfolyonu" diye. Ben o dandirik projeyle iş miş bulamam herhalde:p

Ülkem, canım ülkem, dilini bildiğim, 4yıl yüzüne baktığım, tanıdığım, bildiğim hocalarıma sunum yapmak nerdeee Almanlara sunum yapmak nerde.... Ben artık yaşını başını almış bi insan olarak,mezuniyet yaşım bi aksilik çıkmazsa 26!!!!, Erasmus serüvenim başlamadan noktayı koymuş bulunuyorum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Belki korkakça davrandım hayatımın bu kritik kararında ama daha çok şans yaratabileceğimi düşünüyorum(MBA vs). Çok olumsuzsun diyenlere de şöyle bir cevabım var; plansız programsız hareket etmenin ikilemini yaşıyorum ve cezamı kendimi kazandığım haktan mahrum bırakarak veriyorum. Çok zor oldu bu kararı vermek. Çok ağladım ama sonunda doğru kararı verdim sanıyorum. Lisanstan yeterinde bezdim ve artık iyi bir SONu hakettiğimi düşünüyorum. Yarım bırakılan ilk tecrübenin ardından, yeni hayatıma gölge düşürüp nefret etmek istemedim kendimden.
Hani tezim olsaydı otursam makale tarasam keşke:p  Daha kolay herhalde...Sonum hayrolsun....

SON SÖZ:
Eğer etrafınızda ERASMUS yapmayı düşünen varsa bir tavsiye; enine boyuna düşünmeden bu işe kalkışmasın. Oldu da kazandı, hesabına trinkkk hibesi de peşin yatıyor olsa bile(mükemmel ERASMUS şartlarnda) kalma riski her zaman var. Dönem değil yıl bile uzayabiliyor.Bunu göze almadan gitmesin. Bazıları kuzenim gibi şanslı olur, ERASMUS'tan not ortalaması 30puan artarak da dönebilir. Yapacak olanlara başarılar dilerim...ufakta olsa içimde kalmışlığın hzımsızlığını yaşıyorum şimdilik:((((( GEÇECEKKK İNŞALLAHHH!


Yorumlar

Popüler Yayınlar