FOTOĞRAFSIZ TARİF 3- Damla Sakızlı Kurabiye

Damla sakızı bence içine girdiği her şeye çok yakışıyor. Çikletin, hatta Türk kahvesinin bile damla sakızlısını tercih ediyorum çoğu zaman. Bu kurabiyede kahvaltıda sıcacık çayın yanında miss gibi kokusuyla harika bir eşlikçi:) 5çayında da yapılabilir tabii ama ben ilk yediğim günü unutmuyorum: Geçen yaz Marmaris BOZBURUN'ndaki  Melissa Otel'de sabah kahvaltısında sıcacık yemiştim. Miss gibi zeytinyağlarını ve zeytinlerini denemenizi tavsiye ederim. Rengi fosforlu yeşile çalan bir renk:) Tadını tarif edemiyorum:)) Bir de kahvaltıda bazlama ekmek yeme alışkanlarına bayıldım. Fırsatınız olursa mutlaka gidin gezin tadın. Denizin ve güneşin tadını çıkarmadan dönmeyin:))))




MALZEMELER:


2 yumurta
250 gr margarin(oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1.5 çay bardağı pudra şekeri
1/2 paket damla sakızlı vanilin
1 paket kabartma tozu
Yarım limon kabuğu rendesi
Aldığı kadar un

YAPILIŞI:


Margarinle şekeri iyice çırpın. Hafifçe göz göz olduktan sonra yumurtaları ekle çırpıcıyla elde karıştırın. Daha sonra kalan bütün malzemeleri ekleyin. Unu azar azar koyup kıvamı kulak memesi kıvamı alana kadar yoğurun.(ELE YAPIŞMAYACAK)
Elinizle ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Yağlanmış tepsiye çok sık olmayacak şekilde dizin. 180 Derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dk pişirin. Üzeri fazla kızarmadan çıkarın. Ilınınca üzerine pudra şekeri serpin.Afiyet olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar