FOTOĞRAFSIZ TARİF 2- Kıbrıs Tatlısı

Fotoğrafsız yemek tarifi yazmak tatsız tuzsuz görünse de yapana sürpriz aslında:) Ben yapsam ve koysam sanki yapan kişiyi yönlendiriyormuş gibi hissediyorum.. Yaratıcılığınıza hitap ediyorum ve bir süre daha fotoğrafsız tarifler serisini yayınlayacağım. Aslında işin özü, bir fotoğraf makinemin olmayışı:( Kendi makinem bozuldu. Maalesef yenisine de karar veremedim. Bir miktar para biriktireyim diyorum. Nasip:)))))

Tarife gelince bu tatlıyı ilk defa Samsun'da yaşayan bir aile dostumuz yapmıştı. Neden Kıbrıs Tatlısı onu hiç bilmiyorum. Gerçek Kıbrıslılar böyle bir tatlıdan haberdar mı acaba? Uyduruk bir isimse de ben böyle duyduğum için yazdım. Kaymaklı ekmek kadayıfının kolayı gibi gelmişti:) Deneyin bakalım siz ne düşüneceksiniz:)

KIBRIS TATLISI

MALZEMELER:

Keki için :
4 Yumurta
1 Çay Fincanı Şeker
1 Çay Fincanı Sıvıyağ
1 Çay Fincanı Hindistan Cevizi
1 Çay Fincanı Galeta Unu
1 Paket Kabartma Tozu
Vanilya

Üzeri için:
1 Paket kremşanti  veya Kaymak
1/2 Litre süt

YAPILIŞI:
Yumurta ve şekeri çırpın.
Diğer malzemeleri de karışıma ekledikten sonra kek hamuru kıvamına gelene kadar çırpmaya devam edin.
Yağlanmış borcama döküp kaşık yardımıyla homojen bir şekilde yayın.
Önceden ısıtılmış 180derece fırında pişirin.
Üstü kızarınca fırından çıkarıp 5 dakika dinlenmeye bırakın.
2su bardağı süt veya revani şerbetiyle ıslatın. Soğumaya bırakın.
Soğuyunca kremşantiyle veya kaymak ile servis edin.


AFİYET OLSUN!

Yorumlar

Popüler Yayınlar